Ny cykel

Nu har jag gått och köpt mig en ny cykel. Det var på tiden tyckte jag eftersom jag inte har haft något att cykla på. Jag har nu börjat ta cykeln till jobbet eftersom det känns som att man kan börja komma i form igen. Jag bor inte så himla långt från jobbet men jag bor nog långt bort för att man ska behöva ta bil till jobbet istället för att gå eftersom det tar alldeles för lång tid att gå dit. Jag har nu skaffat en cykel dock och det blir självklart mycket bättre i alla avseenden. Jag kommer att kunna cykla till affären också. Det blir väldigt bra eftersom jag sparar otroligt mycket bensinpengar och jag kommer att spara mil på bilen. Sen så tränar man ju samtidigt så det blir mycket bättre på det sättet också.

Jag köpte en riktigt schysst cykel eftersom den har nån ny slags kolfiberram som gör att den blir otroligt lätt. Man kan lyfta den hur enkelt som helst med ett finger. Det är helt galet när man tänker på de gamla cyklarna som man knappt kunde ställa upp när de välte. Jag tycker att det är riktigt härligt med en lätt cykel. Den går så enkelt att cykla på och om man vill bära den en stund så är det inga problem alls.

