HIFI-system

Jag hade ju som sagt köpt en ny tvapparat men jag missade att köpa ett HIFI-system. Det är ändå roligt att fixa det så jag åkte till affären. Det var grymt kul att gå runt och kolla på olika system. Jag orkade inte vänta på att få köpa ett nytt system då jag verkligen ville testa det tillsammans med tv apparaten. Det funkar tokbra och jag hade inte så mycket problem med att koppla in det. Det är lite svårt att veta om man har rätt kablar eftersom det kan vara olika ingångar och sånt nu för tiden. Det är dock mycket lättare nu för tiden eftersom man bara har en digital kabel som hanterar allt ljud. Vill man ha bild så man kan använda dvdn så kan man bara koppla in en hdmi kabel. Det blir lite jobbigt med massvis med kablar som det var tidigare men nu är det som sagt mycket enklare plus att man har mycket bättre ljud och mycket bättre bild med de nya kablarna. Det man kan få lite problem med är när man ska koppla in lite mer saker i den. Det man måste göra är att använda lite fler kablar så är det ingen fara bara man har nog med utgångar i systemet så går det ju hur bra som helst.

